En dan ben je pedagogisch coach. Je opleiding is afgerond en met een rugzak vol tools om pm’ers te begeleiden, ga je aan de slag. Je hebt er zin in!
Gesprekken met de medewerkers horen bij je werk als pedagogisch coach. Tijdens het gesprek doorzie jij misschien al gauw wat ze zouden moeten doen. Een advies is snel gegeven. Klaar zou je denken. Je hebt de pm’er geholpen en deze kan aan de slag.
Maar is dat wel zo effectief? Herkenbaar is het in ieder geval wel 😉.
Want wat is het soms nog moeilijk om in de praktijk te brengen: luisteren, echt stil durven zijn en niet te snel de oplossing aandragen, maar vooral vragen stellen…
Allemaal vaardigheden die ervoor zorgen dat je goed kunt aansluiten bij de coachee.
Wist je dat jij als coach dus best wat meer achterover mag leunen tijdens een coachingsgesprek?
Een goed gesprek valt of staat met de communicatievaardigheden van de coach. Daarom als gratis download: 7 tips voor pedagogisch coaches. Een handige tool om te gebruiken bij de coachingsgesprekken. Vooraf als reminder, maar zeker ook achteraf om te reflecteren.
Luister niet met de intentie om te antwoorden
Luister met de intentie om te luisteren